Sunday, March 27, 2011

Tillbaka

Då var jag tillbaka från min egohelg. Den var mysig, avkopplande och rolig på många sätt. Men jag var ju faktiskt ganska förkyld så jag känner mig kanske inte så utvilad och stärkt som jag hade hoppats. Mycket av min egotid gick åt till att snyta sig. Ja ja man kan inte få allt. Men den var ganska nyttig på alla sätt. Dels för mig och för Jeppe och Ture.

Men jag kände mig lite ensam här och där. Jag började fredagen med att festa på god mat från Cajsa Warg, dricka vin och kolla på Let´s dance. Sen badade jag och kollade på Svt play. Mysigt. Men lite ensamt också. På lördagen åt jag frukost på Gildas. Fullt av folk. Sen gick jag och shoppade lite på Urban Deli, Good Store och Saltå Kvarn. Sen gick jag till Tjallamalla och köpte en fin klänning från Karin Säby. Det första lite finare och dyrare plagget jag unnar mig sen jag blev gravid. Det var verkligen på tiden. Jag fikade med Rosen på Il Caffe, gamla Svart Kaffe. När jag visade plagget för honom sa han att det såg ut som "en gammal jympapåse". Tackar! Sen gick jag hem och försökte vila bort förkylningen till kvällen.

Kl 19.00 mötte jag upp mina tjejer på Morfar Ginko. Vi åt och drack gott. Sen kom Seb, Grill och D och joinade lite. Det var trevligt även om dom var lite slitna från dagen innan. Kl 01.00 stängde dom och då strosade jag hem till Folkungagatan igen. Kändes ovant och gå så där ensam genom södernatten. Verkligen länge sen. Sen kom jag hem till lyan och skulle sova. Då kände jag mig ganska ensam. Kunde inte ringa J heller för dom hade ju gått och lagt sig för länge sen.

Idag var det dags för bokklubbsbrunch hos C. Jättegott och trevligt som alltid. Sen fick jag äntligen komma hem till mina två Alexanders. Det var mysigt. Det hade varit lite slitigt här hemma. Ture har ju också varit förkyld och vaknat en hel del på nätterna. Det sliter ju på orken när man är själv.

Nu blir det söndagsmiddag hemma hos Janice, A och Eddie. Trevligt!

1 comment:

Rebecca said...

Vilken skön helg du haft! Hoppas att både du och Ture är friska nu.