Wednesday, March 30, 2011

Ont

Tänk om jag hade vetat igår att jag skulle få öroninfektion idag. Vilken panik jag skulle ha haft igår då. Nu sitter jag bara här och försöker härda ut. Överleva. Fokusera. Hantera smärtan. Snart blir det profylaxandning.

Update: Någon gång under Mästerkocken så sprack min trumhinna. Innan den sprack gjorde det fasligt ont sen släppte trycket. Det här har hänt mig ett antal gånger men nu är det 6 år sen sist så jag trodde att jag hade växt ifrån det. Icke sa nicke. Jag var på vårdcentralen imorse och fick penicillin. Jag kände mig mer rutinerad på det här än den mycket unga läkaren. Det är bara penicillin som hjälper. Galet när läkare är yngre än mig. Jeppe är hemma idag och tar hand om Ture. Jag känner mig alldeles för matt och mör helt enkelt.  

No comments: