Tuesday, March 22, 2011

Livsjakten

Idag var jag och åt lunch med en gammal kompis som jag inte träffat sen innan jag blev gravid. Vi åt lunch i Kulturhuset där det var full rulle som vanligt. Även om det var länge sen hade vi mycket att prata om. Hon har varit av och på med sin kille i snart två år. Nu skulle det nog ta slut igen trodde hon. Jag kände hennes uppgivenhet. Då var det bara att ge sig ut på marknaden och försöka hitta någon ny att dela livet med.

Varför är det så för alla? Alla vill hitta någon att dela sitt liv med. I alla fall alla i min ålder. Kanske finns det några äldre som har fått sin beskärda del av förhållanden och är nöjda med att leva ensamma.  Men alla som ännu inte har barn vill oftast hitta någon och bilda familj med. Jag vet bara en tjejkompis som inte vill ha barn men kille vill hon ha.

Ingen vill bli ensam kvar. 

No comments: