Monday, March 14, 2011

Svar på frågorna...

  • Hilda skrev; Lite sur på dig att du glömde plånboken till Thailand. Asjobbigt resesällskap ju. Vad sa Jeppe? He he. Du behöver inte vara sur på mig Hilda. Jag hade min bankdosa med mig och vi hade så klart internet i vår beachvilla. Vi var säkert den mest uppkopplade huset på hela hotellet med två iphones, en ipad och en Mac book pro. Jag förde över pengar till vårt gemensamma konto och Jeppe tog ut pengar därifrån som vi använde tillsammans.

Ellinor said...
  • Har du någon kontakt med Räven och bloggar han fortfarande? Nej vi har ingen kontakt. Jag vet inte om han bloggar eller ej.
Nori said...
  • Hur tänkte ni när ni valde namn och har ni några sparade favoriter ifall det blir syskon? Samma dag som vi misstänkte att vi var gravida så åt jag och Jeppe lunch tillsammans. Då satt vi och funderade på namn. Ture var ett namn som vi båda kände för direkt. Sen dess hette han det. Tiger fick han för att det var Tigerns år och det passar så bra med Ture. Sverker heter han efter min pappa och Alexander heter Jesper i andra namn. Om det blir syskon skulle jag vilja ha nåt som passar med Ture dvs nåt gammalt namn. Som tjejnamn hade vi; Ingrid som förslag. Det heter Jeppes mormor.

  • Vad längtar du mest efter just nu?
    Jag längtar till våren och sommaren. Sol och värme gör livet så mycket lättare att leva.

  • Vilka saker surar du ihop för? He he, en hel del om du frågar Jeppe. Jag surar ihop om jag tänkt ut en negativ respons på något i förväg och så blir det så. Eller när jag kommer hem och så ser det ut som det varit inbrott här. Alla skåp står öppna och det ligger grejer överallt. På morgonen är jag sur över det mesta. Det är inte min tid på dagen helt enkelt.

  • Favoritprogram på tv? Jag gillar Jakten på Lycka, Klass 9A, Sveriges Mästerkock, På spåret, Solsidan osv. Sen kollar vi på The Office, Dexter, Mad Men, Californication, Entourage, Modern Family mfl på datorn.
Anonymous said...
  • Hej, skulle bara vilja veta vad du jobbar med och hur länge ska du vara hemma?Mysig blogg! Jag jobbar som testledare på en av våra största bankers IT avdelning. Jag kommer att vara hemma till 1 Augusti.
Anonymous said...
  • Har du blivit igenkänd genom bloggen? Tex att någon stoppat dig på ICA? Nej det har aldrig hänt men min kollegas man läste min blogg innan vi kände varandra sen uppdagades det att det var jag som var Morran. Det är det konstigaste som har hänt via bloggen.

    Johanna said...
  • Vilken är din ultimata meny när ni har middagsbjudning? Apperetiv, förrätt, huvudrätt och efterrätt? Oj oj vilken fråga. Jag älskar mat och jag älskar att laga mat och jag älskar att bjuda på middag. Den ultimata bjudningen inleds nog med lite cava och kanske någon liten snitt. En middag för ett år sen bjöd vi på Ceviche, Boeuf bourguignon och Chokladfondant. Det var en toppenmiddag faktiskt. Annars gillar jag creme bruleé bäst i efterrättsväg. Sen älskar jag alla former av skaldjur, carpaccio, råraka med löjrom, asiatisk mat som är stark.
Anonymous said...
  • Bra blogg! Gillar verkligen, har last sedan Indien. Min fraga var 1) om du vet var     Ostermalmsraven gor nufortiden, 2) Hur bra kompis ar du egentligen med         Produktionsledaren? 1. Han bor i London och är gift med en indisk tjej. Det är det jag vet. 2. Vi var tightare förr. Nu var det typ ett år sedan vi sågs men jag följer hennes blogg på Mama.
Rebecca said...
  • Jag undrar om Ture var planerad och i så fall hur lång tid det tog för er att bli gravida? Och vill ni ha fler barn? Ture var inte planerad. Han bara kom. Vi hade precis flyttat ihop och hade planerat ett år av resor och skoj innan vi lugnade ner oss och skaffade barn. Men så helt plötsligt var jag gravid och även om vi blev lite chokade så blev vi glada och det kändes rätt. Vi är ändå tacksamma att vi slapp kämpa osv. Vi hade ett mysigt år med resor och skoj ändå. Även om jag hade velat ha lite mer party kanske. Ja vi vill ha fler barn. Jeppe vill ha 4!!! Men inte än. Jag vill jobba och vara lite fri ett tag.
Anonymous said...
  • Hur var det att flyga med barn så långt? Något man ska tänka på inför resan? Hmm nej egentligen inget speciellt. Ture skrek lite när vi skulle landa och tog sig om öronen. På hemresan hade jag förberett en flaska. Då blev han helt lugn.
K said...Vad roligt med frågestund! Och vad roliga frågor folk har ställt.
  • Hur bor ni? Vi bor i en 2:a på 53 km3 på Skinnarviksberget på Söder i Stockholm. Vi har en härlig utsikt över Riddarfjärden, Rålis, Kungsholmen och Stadshuset men lite trångt har vi det. Ingen hiss, ingen diskmaskin eller tvättmaskin.

  • Är ni gifta eller ej? Nej vi är inte gifta. VI lever i synd.

  • Vilken tycker du är den största förändringen med att få barn? Att man är så låst, att man har så lite tid till allt man vill göra. Att man inte sätter sig själv först längre. Sen är det en enorm glädje varje dag att leva med Ture. Livet har fått en helt ny innebörd.

  • Saknar du ditt jobb? Jag saknar det ibland. Kanske inte mina arbetsuppgifter så mycket men mest att få vara själv och göra nåt annat och så saknar jag mina roliga arbetskamrater.
  • Var ser du dig själv karriärmässigt om 10 år? Ja jesus asså. Jag har ingen riktig plan     faktiskt. Jag skulle vilja hitta “min grej”. Jag skulle gärna jobba med mat på nåt sätt eller     mänskliga möten. Jag hoppas på nåt vis att någon polare ska starta nåt kul som dom ska dra med mig på.  
  • Jag undrar lite över din klädstil. Kan du definiera den? he he nej jag har ingen klar     definition på min klädstil faktiskt. De senaste 7 månaderna har jag inte funderat så mycket över kläder. Knappt köpt nåt alls. För några år sen köpte jag mer dyrare kläder. Nu köper jag mest billiga kläder. Gärna på Monki, H&M och Gina Tricot

  • Jag har läst din blogg i många år nu, tack vare Räven som jag först halkade in på.     Tycker den helt klart är den bästa privata bloggen, alltså en som inte är skriven av de stora. Förrutom att den är välskriven och att jag gillar din humor fastnade jag då vi båda är från Etown och för att jag gick i ettan när du gick i trean på S:t Eskil och således minns dig lite svagt från den tiden. Så min fråga. Om jag såg dig på stan, är det ok att komma fram och hälsa eller hade du tyckt att det vore "stalk-it"? Vilka snälla ord. Vad glad jag blir! Jag skulle bli jättesmickrad om du kom fram på stan och sa hej. Det skulle inte vara “stalk-it”

     



No comments: