Thursday, March 24, 2011

Min bebis gillar inte andra bebisar....

Igår hade Ture och jag bjudit in till Mammalunch. M och lilla E skulle komma hem till oss. Ture sov när dom kom så vi började äta. Jag hade lagat Thaifrikadeller med nudlar. Det var gott och M verkade imponerad. Lilla E satt i Tures stol och var på sitt soligaste humör. Ture vaknade efter en timma och då gick jag och hämtade honom. Så fort han såg M och lilla E började han storgråta. Verkligen hulka och vara otröstlig. Jag fick gå ut ur köket och försöka lugna honom. Det gick knappt. Så fort han såg E igen så blev han ledsen. Till slut fick M sätta ner E på golvet vid sina fötter så att Ture inte såg henne. Då gick det bra men så fort han hörde henne så blev han ledsen igen. Det var faktiskt jättejobbigt och lite pinsamt. Jag kunde ju inte resonera med Ture om att E inte var läskig. Till slut gick vi ut och tog en liten promenix. Det var i alla fall trevligt att se dom igen och Ture fick 3 nya "Ture böcker". Jättefina!

Idag visade jag Ture den där bebisen som skrattar så roligt på youtube. Då fick jag samma reaktion. Han började gråta. Hmpf vad göra? Min bebis gillar inte andra bebisar. Ska han få vara ifrån andra bebisar ett tag eller utsättas för så många som möjligt?

Igår började jag känns mig risig och idag tog jag tempen på Bubblan och då visade det sig att han hade 38,7. Det kanske hade en bidragande effekt att han kände sig lite ur form liksom. Nu sover han.

No comments: