Friday, March 25, 2011

Hårig...

Jag tappar så ofantligt mycket hår hela tiden. Det gör ingen skillnad i min kalufs. Jag har så det blir över, en riktig man. Det jobbiga är att det ligger hår överallt här hemma. Om vi dammsuger ena dagen så är det direkt fullt med hår överallt nästa dag. Långa mörka hårstrån ligger i travar här och där. I vår säng, i Tures säng, på golvet, i handfatet, i duschen, i Tures blöjor, på mattan, i soffan osv. Det känns som vi har ett väldigt hårigt och jobbigt husdjur. Husdjuret är jag. Jag hoppas verkligen att jag får bo kvar här hemma så att jag inte plötsligt blir skickad till "en gård på landet där hon får det bättre".

Vore inte så kul direkt. Alternativet vore att raka sig eller klippa mig kort. Då tar jag nog den där "gården på landet" istället. 

2 comments:

Anonymous said...

Älskling, inte ska du behöva flytta till en gård! Vi älskar dig som du är, med hår och allt!

/J

Anonymous said...

Har hant detsamma efter alla tre barn for mig. Det som hjalper mig ar
http://www.amazon.com/Rene-Furterer-Reactional-Program-products/dp/B00135RTIM
Du kan sakert hitta pa NK eller ngt... Dyrt men funkar jakligt bra. Min Kai ar nagra veckor yngre an Ture och han typ at mitt har for det lag overallt, som du sa -- i sangen, i blojan etc. Det ar en 12 veckors kur och borjar fungera redan efter ett par veckor.