Thursday, March 10, 2011

Nystart

Jag har någon slags tandvärk eller nåt. En molnande smärta som värker i tanden och pannbenet typ. Utöver det har jag lite ont i örat också. Som om inte det var nog så snöregnade det idag och jag är oförklarligt trött fast jag sov nästan 13 timmar i natt. Jeppe är också trött och Ture gick och la sig redan 18.30 en hel timma för tidigt och då var rejält grinig.

Annars har jag lunch/fikat med Janice och Edgar samt Tette och Edvin på Ett litet kök. Det var trevligt att träffa sina kompisar igen. Båda killarna hade blivit så stora. Jag hade med mig kameran och visade bilder från Thailand. Dom blev så klart gröna av avund.

Idag har vi smygbörjat vårt nyttiga liv. Det blev smoothie till frukost och ett kokt ägg. Till lunch blev det örtslungad bulgursallad med rökt lax. Till middag blev det lammfärsbiffar med bönsallad, rostade solrosfrön och citronyogurtsås. Ni hör, här är det nya tider.

Nu ska vi se Solsidan på play. Det skulle vara nåt om något bebisbajs idag. Det passar oss perfekt, vi är mycket intresserade av bajs och pratar mycket om det här hemma.

Vårt mål är att kämpa på till kl 21.00 då får vi äntligen gå och lägga oss.

5 comments:

Rebecca said...

Mmm, det där lät riktigt gott! Ett litet kök har ju goda och nyttiga grejor också, åt en god dinkelsallad med lax när jag var där sist. Hoppas ni är piggare imorgon!

Johanna said...

Hej! Har en fråga som inte alls rör ämnet men jag tar tillfället i akt ändå. Jag och min spanske pojkvän skall till Sverige snart och ska då tillbringa 2 nätter i Stockholm. I vilken stadsdel skulle du rekommendera att bo och hitelltips tas ocksa jätte gärna emot. Känner mig lite lost!
Mvh, en läsare som har varit med nästan från början men som aldrig kommenterat.

Stora Morran said...

Rebecca; Det var den jag åt. Jag skrev fel! Den var toppengod!
Johanna; Oj vad svårt. Jag gillar ju Söder så om du vill bo här så kanske Scandic Malmen annars är det nog trevligt inne i city, kanske Story Hotel eller nya Nobis. Annars är ju gamla stan ganska fint också. Där har jag bara bott på Reisen, 5 stjärnigt men väldigt bra. Skickar med Elsa Billgrens Stockholmsguide http://elsa.elle.se/en-liten-stockholmsguide/ Hoppas ni får det mysigt här. Kram

Sofia said...

Johanna: hotell Skeppsholmen säger jag!

Johanna said...

Tack så mycket för hjälpen Morran och Sofia, jätte gulligt! Kram