Wednesday, October 17, 2007

Lunch

Jag hade möten inne i stan idag så då passade jag på att äta lunch med min gamla kompis M. Han jobbar som konsult på ett av världens största bolag inom managementkonsulting. Just nu är han placerad på min bank.

Han berättade för mig att han hade fått erbjudande från ett av Sveriges största försäkringsbolag. Först hade han tackat nej ett antal gånger men sen fick han ett erbjudande om att få dubbelt så mycket i lön som han hade nu och att arbeta uppe högsta ledningen på försäkringsbolaget. Killen är bara 27 år gammal och för ca 3 år sen kunde han inte ett ord svenska.

Han hade då bett om att få säga upp sig från managementbolaget. Dom sa nej, vad vill du ha för att stanna? Idag skulle han framföra sina krav.

Han hade lätt ont i magen över situationen samtidigt som leendet på hans läppar inte ville tyna bort.

Jag är inte den som brukar imponeras så lätt av sånt men han är sån anspråkslös kille så om någon förtjänar framgång så är det han.

No comments: