Wednesday, October 24, 2007

Förändring

Jag är ganska konservativ i vissa avseenden. Jag gillar helt enkelt inte när grejer förändras. Jag brukade i våras, ganska ofta, ratta in radion och lyssna på Lantz i P1. Ibland var det Luuk som höll i taktpinnen men det gick det också. Nu har jag inte haft tid att lyssna så mycket på radio på sistonde men idag hade jag tänkt att göra ett undantag. Jag går in på sr.se och kollar tablån. Annika Lantz är puts väck och samma sak med Luuk, borta. Istället är det någon som kallar sig för "Magnusson" som ska köra program. Jag vet inte varför det upprör mig så mycket. Men jag gillar inte när grejer som jag tycker om plötsligt försvinner utan man har hunnit vänja sig vid det. Jag tror inte ens att jag tänker ge den här Magnusson en chans. Jag tar ut min frustration på den här okända personen. Hon är säkert jättebra men jag vill inte ha henne.

Tack men Nej Tack, då får det vara.

4 comments:

Anonymous said...

Hej lilla tanten!

Stora Morran said...

Hej Hej!

Anonymous said...

Hej Stora Morran!

Annika sänder i P1 på måndagar och tisdagar, fjuttiga 42 minuter, men ändå. På fredagar - just nu - sänder vi i hela 2 timmar i P4.
Så vi är både i P1 och P4, alltså är det där Annika har tagit vägen. Kristian befinner sig på SVT. Och Karin Magnusson är riktigt riktigt bra. Pröva att lyssna en dag!

Tack för din blogg!
Mvh
Fredrik, Lantz i P1 och Lantz i P4

Stora Morran said...

Ooops Jisses! Jag ska ge henne en chans då den där Magnusson.