Wednesday, October 03, 2007

Sociala tisdagen

Jag var på bio med min vän B igår. Vi var och såg Du Levande av Roy Andersson. Bra, men inget lajbans direkt. Den var liksom skön att ha sett om ni förstår. Innan det åt vi NachoDeluxe på Tacobar (Skam på torra land).

Jag hade möte inne i stan igår och då passade jag på att fika med en kompis som jag på riktigt inte sett sen vi slutade gymnasiet och det var nog si så där 10 år sen. Jag hittade henne av slump i personalkatalogen. Riktigt roligt. Hon var precis likadan fast äldre. Lite klokare och lite tröttare.

Åt lunch, SUSHI (jag som undviker carbs) med ytterligare en gammal bekantskap. Vi kändes precis som förr. Nära och förtroliga. Min målsättning denna höst är att verkligen bry mig om nära och kära. Fiska upp gamla bekantskaper och göra dem till nya.

Vid 23.00 snåret kom min mamma och då fick jag absurt mycket Biothermprodukter. Nöjd.

Man kan säga att det var Sociala-tisdagen igår.

2 comments:

Lotta said...

Personalkatalogen är inte ett kodord för facebook va?

Stora Morran said...

he he he Nej det är inte samma sak.