Thursday, October 18, 2007

Club de Livré


Vi ska ha bokklubb ikväll. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag inte läst för mycket av Gentlemen av Klas Östergren. Jag har så dålig karaktär. Jag började med den tredje Stieg Larsson boken och sen dess kunde jag inte släppa den för att försöka fokusera på Gentlemen. Det kommer säkert bli supermysigt ändå. Jag har googlat loss lite så jag kommer att sitta där och säga saker som;

"Det här är verkligen en generationsroman" och " Som Forrest Gump-fast utan att vara töntig" eller "Östergren har verkligen en honungsmild behandling av det svenska språket".

Perfekt ingen kommer att märka något.

8 comments:

Anonymous said...

Går det lika hett till på erna bokklubb som i bokklubben i serien Gynekologen i Askim..he he

Stora Morran said...

Jag har inte sett Gynekologen i Askim men det gör det förmodligen inte. Sorry om jag förstörde några fantasier för dig.

Stora Morran said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Forrest Gump?! What? Säg inte det... du avslöjas du direkt!

Anonymous said...

Club de livré?! Är det någon slags uniformstvång?

Stora Morran said...

Anonym: he he he Nej Club de livré betyder bokklubb på franska :-)

Lotta said...

Va? Hade du inte läst? Jag märkte i alla fall ingenting! Hoppas ni har det trevligt ikväll (lördag), jag kollar Jude. Sen ska jag slagga.

Anonymous said...

Nej, sötis. Club de LIVRE betyder bokklubb på franska. Club de livré(e) betyder livréklubb. Livré är en slags uniform.

Fniss.