Monday, October 15, 2007

Guiness och jag

Jag är inte riktigt mig själv idag. Jag har skickat flera mail kors och tvärs och sen när jag har fått svar ser jag hur skumt jag har skrivit. Underhållande men lite små-jobbigt.

Vistelsen i Dublin var mycket bra men intensiv. Fimp tog sitt guide-uppdrag på största allvar och hade gjort ett gediget schema av aktiviteter. Det blev sight seeing, Guinessmuseeum, shopping, fina restauranger och en halv drös med gosiga pubar. Det fanns en del rödhåriga men inte alls så många som jag hade inbillat mig.


Det var mysigt och folk var mycket vänliga och snackiga. Jag hade dock lite svårt att förstå vad de sa ibland. En kille sa;

"Are you having a good weekend?" till mig och jag svarade " Well you too". Fimpen fick reda ut missförståndet.

På lördagen mötte vi upp Maria, min gamla Fredhällshyresvärd. Även hon lever och frodas på den gröna ön. Hon har lagt ekonomiexamen på hyllan och svidat om till massör nu. Hon glider omkring i myskläder, sniffar dofljus och lyssnar på avslappnade valsång hela dagarna. Soft.

Jag gick och la mig kl 02.00 i lördagsnatt och klev upp kl 04.00 och tog en beställd taxi till flygplatsen. Jag åkte genom stan med rödsprängda, halvslutna ögon medan Dublin partade vidare på gatorna.

Sov, dreglade och fick ont i nacken hela vägen hem till Erstagatan. Var hemma kl 11.00. Därefter fikade jag, shoppande halsduk och mössa med AM i Ringen. Kom mitt i värdetransport-rån-uppståndelsen. Gick hem och sov en sväng varpå AM kom förbi på kvällen och vi såg de högkvalitativa programmen Topmodell Sthlm, Ensam Mamma söker och Sopranos samt drack te och åt te med ost.

Tips; Doppa torrostade jordnötter i färskost.

Gott.

No comments: