Monday, October 01, 2007

Montag

Madre mia! Den här dagen har gått i 180 knyck! Det finns inget annat att göra än att försöka hänga med.

Snart hemgång dock. Ska åka hem och handla mat och städa mycket noggrant. Imorgon kommer min mamma och hälsar på. Hon ska stanna ända tills nästa måndag. Det blir mysigt. Då måste det sannerligen vara städat minsann annars kommer hon gå omkring med en våttrasa i handen och "torka av det värsta". Som om inte jag skulle ha det rent hemma, fnys, det har jag men kanske inte "Mamma-rent". Då ska man kunna äta på golven och om man får infallet, ska man kunna slicka på dörrhandtag utan att bli sjuk. Det får absolut inte vara några som helst fingeravtryck runt dörrknoppar. Då kommer trasan fram.

Anledningen för besöket kanske inte är roligt. Min morbror har dött för några veckor sen och på torsdag är det begravning här i Stockholm. Men bonusen blir att jag får umgås med min mamma i nästan en hel vecka.

Fint!

No comments: