Tuesday, October 16, 2007

BFF

I torsdags när jag hade hoppat på flygbussen till Västerås så kom det en tjej och satte sig brevid mig. Vi började prata och helt plötsligt var vi framme i Västerås och då hade vi berättat hela vår livshistoria för varandra. Hon var busschaufför, bodde i Akalla. Hon brukade normalt gå upp 04.30 om morgonen. Hon berättade att de blå, dragspelbussarna var mycket lättare att köra än de röda, kortare bussarna. Skumt tyckte jag. Hon berättade att hon var osäker på sin kille och jag berättade mina senaste turer med killar. Vi var förtroliga efter en kvart.

När vi skulle checka in så vägde hennes väska för mycket. Då tog jag lite av hennes stuff i min väska. Vi gick och fikade medans vi väntade på avgång. När vi skulle lyfta höll jag henne i handen eftersom hon var flygrädd. Jag fick halva hennes smörgås som hon hade med sig.

När vi landat och vi hade fått våra respektive bagage och hon hade träffat upp sin kompis och jag hade hittat taxikön så sa vi "adjö och ha det så bra".

Roligt.

4 comments:

Anonymous said...

One Trip Friend... Roligt!

Stora Morran said...

Japp vi var bästisar under en resa.

Produktionsledaren said...

Jättekul historia ibland händer det...

L said...

Va kul, låter som i en film! Man borde kanske prata med främlingar oftare.