Monday, October 22, 2007

Rekord

Nämen go vänner! 950 unika små filurer har varit inne och läst här hos mig förra veckan. Jiha! Nu jäklar ska det bli bloggning.

I fredags eftermiddag blev jag fast i ett 5 timmar långt marathonmöte. När det slutade 17.30 gick jag och AM och åt indiskt på Samrat. Därefter gick vi på bio och såg den franska; "Tillsammans är man mindre ensam". Jag var skeptisk innan, sista gången jag gick helt med på AM biotips gick vi och såg den svenska filmen "6 points" (inte bra) men den här gången blev jag posititvt överraskad. Den här hade det mesta; franska, kärlek, humor. En riktig gosfilm. Efter bion gick vi hem. Rakt hem. Inga konstigheter.

På lördagen snokade jag upp världens bästa franska café, Bakverket, precis runt hörnet från mig på Bondegatan. Gisses, det blev en kavalkad av olika franska onyttiga brödsorter. Ack så gott. Jag vet inte varför jag tipsar om det här. Jag kommer att bita mig själv i svansen. Det kommer att bli ännu mer poppis än vad det redan är. Vi kommer få vänta en halv helg på ett bord.

Jag och AM gick omkring på Söder och letade presenter till Janice. Vi mötte upp Carro på Hötorget och jag fick en pava Veuve Clicquot av henne. Mycket snäll kompis.

På kvällen hade jag egentligen bjudit in mina gamla kollegor från förr. Men inte en enda dök upp. "Kan tyvärr inte på lördag men är absolut på nästa gång" hette det. Well let me tell you something; it´s not gonna be a next time.

Oh well jag Am och Carro höll låda. Drog på O-baren och Riche. Carro gjorde nåt mycket roligt som jag av respekt inte kommer att behandla här men jag skrattar inombords. Mohaha haha

Igår; Franska fiket igen, lägenhetsvisning, tvätt, söndagsångest, Ensam mamma söker, Sopranos, tack och god natt.

4 comments:

Anonymous said...

Ont förtal! Släpp den där gamla 6 points incidenten o gå vidare! Din gamla RomCom-fantast :)

Stora Morran said...

Oh oh öm tå! Du gillar också RomCom så försök inte komma och säga att Svart Katt, Vit Katt är din favo. Det är det ingen som går på.

Anonymous said...

Rätt få kommentarer om det var besök från 950 unika IP?

Stora Morran said...

Japp få kommentarer för att ha 950 unika besökare men så kan det vara ska jag säga dig! Bara för att Katrin Schulman har 150 000 besökare betyder det inte att hon får lika många kommentarer utan hon kanske får 20 kommentarer på ett inlägg. Det är dagens sanning kära Konsult.