Friday, October 05, 2007

"Dot sins" heter "hej då" på flamländska

Jisses äntligen helg! Idag ska jag och mamma gå på En ful och en Gul och äta modern kinesisk mat. Jag har aldrig pallrat mig dit än fast restaurangen nästan ligger i mitt hus. Men idag ska det bli av.

Imorgon ska vi ha träff med gamla tjejgänget. Vi har sparat en hundring i månaden i ett år. Det är Janice och Carro som har satt agendan. Den är hemlig för oss andra men vi har fått en packlista bestående av träningskläder, badkläder, hygienprodukter, gå-ut-kläder, sarong och en hel del annat.

De har skickat ut otaliga mejl om att inget festande får förekomma ikväll. Det är som de förutsätter att vi inte kan hålla oss ifrån flaskan.

Fnys, som man känner sig själv känner man andra säger jag om det.

För övrigt är jag helt slut som artist. Mamma vill vara uppe hela nätterna och dricka vin och prata om livet. Själv smyger man ju upp runt sexsnåret, helt körd, medans hon ligger kvar och snarkar.

Behöver en liten helg nu. Inte för att det blir sovmorgon imorgon men kanske på söndag om man har tur.

No comments: