Wednesday, October 24, 2007

Björn Sandin

Vad är det med den här Björn Sandin. Han var först den nu dömda Stureplansprofilens försvarsadvokat, sen igår dyker han upp i rutan som försvarsadvokat till den häktade 16-åring som anses ha varit mest drivande i dödsmisshandeln av Riccardo Campogiani på Kungholmens för några veckor sen.

Är den mannen i ropet just nu? Hur kan ha få två såna extremt tunga mediamål på så kort tid. Jag googlade lite på honom och han har också försvarat en av Sveriges mest ökända pedofiler. Absolut ska invider inför rätta få bästa möjliga försvar. De ska representeras av de bästa och få största möjliga rätt att hävda sin oskuld. Men vem vill försvara våldtäktsmän, pedofiler och barn som är anklagade för vållande till annans död?

Är det bara jag som får en olustig känsla när jag ser honom? Känns han som seriös person? Jag tror att det främst är hans hår som signalerar detta oseriösa utseende. Vad är dealen men hans frisyr? Hur har han kommit på att just detta sätt att bära sitt hår är det mest smickarande för honom.
Sanna mina ord. Han har inte rent mjöl i påsen.

5 comments:

Anonymous said...

jag har oxå funderat på den frisyren, den är lite små läskig..

Stora Morran said...

Verkligen! Hel-skum!Han ser ut som någon slags strandraggare.

Anonymous said...

Shit vad skicklig du är. Dömer en person efter dennes frisyr. Du kommer komma långt!

Anonymous said...

Han har haft samma frilla i dryga 30 år...och var på den tiden känd som skolans DJ..undrar vad som hände på vägen.

Anonymous said...

Om jag stod åtalad för ett brott skyldig eller inte skulle jag vara såååå jävla glad att ha Björn Sandin vid min sida som Advokat. Frisyren känns rätt oviktig i sammanhanget.