Wednesday, October 31, 2007

The Swamp

Jag brukar allmänt sätt vara ganska bra på engelska. Någon sa en gång att jag låter direkt tagen från en amerikansk college film. Det tar jag som en komplimang.

Idag måste jag dock ha fått hjärnsläpp. Jag skulle förklara för en engelskspråkig person på mitt jobb, var Kungsgatan låg. Han sa "Stureplan" varpå jag säger;

-Yes do you know "the Swamp"?

Han såg frågande på mig varpå jag insåg mitt misstag. Jag syftade så klart på Svampen. Att om man gick rakt upp från Svampen på Stureplan mot Hötorget så går man på Kungsgatan. Istället sa jag "träsket".

Vi som har hånat Tette i alla år över en gång då hon var i Grekland och inte var sugen på mer alkohol. Då sa hon så; "Usually I am the Swamp". Också mycket roligt men just nu fastnar skrattet i halsen.

Mycket lätt att säga fel.

4 comments:

Anonymous said...

Mohahaha... You are all Swamps!

Anonymous said...

He he synden min vän, den straffar sig själv..
/tette

Stora Morran said...

Yeah Yeah Yeah! Jag ska sluta. Du kan börja håna mig nu om du vill...

Anonymous said...

Men det var väl ändå ett ganska träffande namn på Stureplan, träsket...