Tuesday, October 09, 2007

Illa

Den här senaste veckan har min diet gått käpprätt åt pipsvängen. Min mamma har varit och hälsat på och då har vi ätit flottig thaiwok med vitt ris, löjrom på rostbröd, smörgåstårta (begravningen), bullar, kakor, godis, dumplings, mackor, läsk, krabba med feta såser och bröd. Sen under tjejhelgen blev det tacos, tunnbrödsrullar, godis, chips, ostbågar, toast.

Ni förstår själva. Nu känner jag mig lite chubby igen. Ska verkligen försöka jobba bort det här.

På torsdag blir det Dublin och Fimpen. Jag vågar inte hoppas på att de är uppdaterade på GI mat där. Dessutom har hon bokat en massa piffiga restauranger och afternoontea och grejer.

Attans också... jag som var så nära 55 kg.


6 comments:

Anonymous said...

Jogga, jogga, jogga?

55kg låter lite eller är du väldigt kort? Jag är ca: 40kg tyngre än dig :D

Stora Morran said...

Kort och Kort. 165 cm över havet är inte kort utan högst normal långt för en tjej. 55 kg är där man ska ligga för att vara smal.

Du kallar ju dig också för "Den tjocke".

Stora Morran said...

BTW kom på en annan grej som jag själv har diktat upp här om dagen:

Man kan alltid vara för tjock för sina egna jeans.

Så det spelar ingen roll om jämför sig med andra.

Otroligt vist sagt. You may quote me.

Lotta said...

Morran, jag vet inte... Jag börjar tycka att det går över styr. Ta det piano med det där. Hjärnan behöver trots allt kolhydrater för att fungera som den ska. Om du inte ser upp kan du förlora en jävla massa mer än kilon.

Anonymous said...

Är inte helt övertygad, tjejer som kan bära en säck cement från bilen upp till huset utan hjälp brukar va roligare att umgås med än de ultrasmala.

Har 36" i jeans, siktar på 34" till sommaren 2008. Ska minnas vad du skrev, låt oss kalla det "morrans maxim".

Stora Morran said...

Tackan: Jag ska ta det lugnt. Ingen fara.

Konsulten: Sant! Dom är säkert roligare.