Monday, August 27, 2007

Trollunge

I fredags stod jag på Snottys på Söder och drack lite öl. Servitrisen går förbi mig och sen backar hon tvärt och stöter in ölglaset i min mun och på min framtand. Jag känner skräcken komma glidandes. Servitrisens ögon spärras upp och jag ser hur rädd hon blir. Jag står och håller panikartat om min mun och känner på tanden med tungan. Jag känner att det känns vasst. En flisa från min framtand är borta. Jag försöker få kontakt med Tette och förklarar vad som har hänt. Hon uppmanar mig att öppna munnen och visa eländet. Jag drar tveksamt upp min överläpp.

- Ha ha Trollunge skriker hon.

Min underläpp börjar darra och jag håller för igen. Jag säger att jag vill gå hem. Drar mig.

Väl hemma i spegeln är det inte så farligt. Känns bara värre mot tungan. En liten flisa i nederkant har gått av. Jag har en rejäl fläskläpp dock.

Ringer Pappa och H. Allt känns bättre efter en stund.

De flesta tycker att jag ska gå tillbaka och begära skadestånd och det ena med det tredje. Jag känner att jag inte orkar hålla på och bråka. Det här var inget hon gjorde med flit direkt. Hon var mycket ångerfull. Jag har redan bokat tid hos min tandläkare. Imorgon 14.30 kommer Trollungen inte finnas mer.

No comments: