Friday, August 24, 2007

Low food

Jag läser Katrin Schulmans blogg. Hon vill att man ska joina henne och gå ner 2 kilo. Man ska börja med att äta 2 ägg till frulle. Klart jag hakar på. 2 kilo kan man ju gå ner ganska snabbt om man lägger manken till.

Grejen är den att jag diggar food.

Mina favoriter i affären just nu:

Blåbär
Majskolv (4 för 10 kr på mitt ICA, nice price)
Kantareller (Hötorget)
Kräftor ( Pappa har köpt 6 kg levande som han har kokat och jag ska få smaka på nästa helg)
Krabba

2 comments:

Anonymous said...

Gud, jag beundrar verkligen människor som kan gå ner två kilo. Antar att det har med "manken" att göra, och att jag är expert på att intala mig själv att jag lägger manken till när jag i själva verket inte gör det... För mat är ju så gott!

e said...

Men det där är ju bara nyttig mat du har listat. Hade varit värre om favoriterna var glass och choklad. Om man inte stoppar kantarellerna i gräddsås förstås...