Friday, August 31, 2007

hunger

Min diet går riktigt bra. I går lagade jag en fantastisk kycklingrätt om jag får säga det själv. Jag snodde den rakt av från min favo-matblogg som ligger länkad här intill.

Idag har jag dock varit lite hungrig. Efter två ägg och en kopp te kan man inte direkt åka Vasaloppet. Si så där framåt 10.00 är man hungrig igen. Kl 11.00 höll jag inte ut längre utan gick loss på min låda ( man måste ha låda när man dietar annars kan vad som helst hända). Jag blev inte riktigt mätt på den men som jag sa till min goda vän Carro i telefon " Jag har ju varit mätt förut" hö hö.

Ikväll ska jag hem till tuna och äta svenska kräftor med pappa. Jag ska äta kräftor utan macka till. Känner mig lite tveksam inför det. Hur ska det gå liksom. Känns ganska halvt. Jag såg på tönten Nicklas igår på tv. Han lagar fina grejer men jag tycker inte om honom som person. De pratade om matbloggar. Jag blev inspirerad. Jag är sugen på att fixa en matblogg faktiskt. Ska bara kirra en kamera först så jag kan dokumentera härligheten.

No comments: