Thursday, August 23, 2007

Beroende

Jag har två nya beroenden. Den ena är att spela minigolf på mobilen. Jag kan bara inte få nog. Varje dötid vill jag sinka fram nallen och köra en omgång. I början tyckte jag det var töntigt men det vara för att jag inte kunde spela ordentligt. Nu slår jag rekord på rekord. Går från klarhet till klarhet. Börjar nästan få en förhårdnad på tummen.

Sen är jag beroende av min andra Stieg Larssson bok; Flickan som lekte med elden. Först lyssnade jag på dem på min lilla Mp3 men där hade skivorna rört ihop sig vilket gjorde att jag råkade lyssa i fel ordning. Jag lackade ur och gick över till riktig paperback istället. Jag har bara 100 sidor kvar eller nåt. Längtar tills jag ska sluta jobbet så jag kan åka hem och snaska i mig det sista.

Hur tjyven ska Lisbeth Salander ta sig ur det här?

No comments: