Thursday, August 30, 2007

Mängdrabatt

Jag har inte brytt mig om att skaffa kabel-tv än. Man måste beställa någon jobbig box från Com hem och hålla på. Jag drar på det. Jag vet inte varför. Ett hem är inte ett riktigt hem utan bra tv. Det är min filosofi. I brist på annat slår jag på den statliga televisionen ibland och blir upprörd. Det enda som visas är konstiga norska och danska program. Jag ska ge er ett högst representativt urdrag från SVT2 tablå igår:

18.15 Cykeltur i Danmark
Repotage om danska folkets cykelvanor. (Vem bryr sig?)

18.45 Jan och sparvhöken
Danskt naturprogram från 2006. Med sin kamera ger sig naturfilmaren Jan Tandrup Petersen ut på jakt efter de vilda djuren i Danmarks fauna. (Snark!)

19.30 Svansjön
Norskt naturprogram från 2006. Naturfilmaren Trond Berg har under tre år följt sång och knölsvanen i en fågelsjö i Solor, Hedmark. (Dubbelsnark!)

19.55 Tandemhopp
Hur känns det att hoppa fallskärm utan att se något? (Det kan man undra)

21.30 Bästa formen
Norsk vägdesign. (Hela världen vet att norska vägar är skit.)

Ni ser vad jag tvingas leva med. Heter det inte "Sveriges television"? SVT måste ha någon slags mängdrabatt på dåliga program hos NKR och DR. Så försöker de fylla ut sin egna tablå med den här dyngan. Jag tycker verkligen inte de tar sitt uppdrag på allvar. Jag är i alla fall glad att jag inte betalar för den här smörjan. Då skulle jag bli upprörd på riktigt.

I brist på bra tv så läser jag böcker när jag är hemma. Jag vet att det låter ganska kristet men det är så det är. Jag lagar mat, läser, städar och pysslar i mitt hem. Ibland pratar jag i telefon också.

Crazy life indeed!

4 comments:

Anonymous said...

Det verkar som det är rea på program om fåglar i alla fall.

Stora Morran said...

Steff: Skojar du!

Anonymous said...

Läsa böcker, laga mat etc ja du framsåtr åtminstone som bra wife material :D

Stora Morran said...

Tjockis: "Bra wife material" kan du vara själv.