Wednesday, April 26, 2006

Sonia & Ben

Imorgon kväll kommer Sonia och på fredag kommer Ben. Sonia är min vän från Mexico som jag träffade när jag pluggade i Japan hösten 2002. Nu pluggar hon i Holland och hennes pojkvän Ben är tysk och bor i Berlin.

De ska stanna tills den 2 Maj och bo hemma hos mig. Vi är ett gäng som pluggade i Japan tillsammans och nästan alla är nu bosatta i Stockholm. På fredag ska vi träffas några stycken av oss och äta middag på Indian Garden i Hornstull. Innan dess har vår vän B som numer jobbar på Sveriges Riksdag insisterat att vi kommer förbi honom och tittar på hans enorma tjänsterum. Han är mäkta stolt över rummet och sin tjänst att man inte ids göra honom besviken. Han ska ge oss en grundlig tur på Riksdagen.

I övrigt är det ett Valborgsparty inplanerat och sen finns det ju en liten chans att jag kanske kan lura med dem att vinka till Kungen på söndag om inte någon hinner informera dem om att det är töntigt.

4 comments:

Blancaflor said...

Det är klart att du skall vinka till kungen, det är inte töntigt, mer din plikt. :o)

Stora Morran said...

Ja visst är det! Det verkar inte vara någon annan som förstår det bara.

Lotta said...

Haha. Måste köra Silvia-vinkningen då. Bara vicka lite på handen... Det har jag gjort en gång när jag och mina vänner snubblade över nån sorts cortege för en massa år sen. Robert började klappa händerna och Anna som stod brevid tittade konstigt på oss. Vi blev helt tagna av situationens storhet!

Stora Morran said...

He he jag eventuellt planerar jag kanske att stå på någon plats där man kan se cortegen. Kungafamiljen ska åka i häst och vagn mellan slottet och stadshuset. Då skulle det sitta fint med en silviavink!