Friday, April 14, 2006

Lååång fredag

Igår vaknade vi tidigt mamma och jag men av någon anledning tog det mycket lång tid innan vi kom iväg. Det kan ha nåt att göra med att mamma bestämde sig för att städa hela min lägenhet eftersom det enligt hennes mått var riktigt grisigt. Enligt mina mått var det precis nystädat.

Sen begav vi oss ut på stan och första anhalten var Åhlens där vi spenderade 1 timma på att välja kläder till Wilma. Sen åt vi sushi i Hötorgshallen och köpte blommor på torget innan vi tog tåget till Eskilstuna.

Wilma hade blivit hur stor som helst och jeansjackan jag hade köpt på Baby Gap i Paris satt som en smäck.

Resten av kvällen gick till åt att laga mat. Holy moly, alla envisades med att vara i köket. Pappa höll på med lammet och jag förökte laga créme carmel. Mamma drack vin och hängde över axeln på oss och kom med kommentarer som:

-Nej inte så, gör så här. Äsch du får göra som du vill, jag vill inte lägga mig i... men gör så här istället.

Sjukt enerverande. Wilma roade sig med att dra ut kastruller och vispar på golvet och min svägerska försökte locka ut henne i vardagsrummet men det gick absolut inte. Hon skulle vara där alla andra hängde.

Min bror stog vid CD-spelaren och spelade sina vanliga konstiga skivor och vid varje låt sa han:

- Oh den här är så himla bra, den måste ni ha hört.
- Nää sa vi

Lammet blev gott och Créme Caramelen lika så och det slutade med att min svägerska och jag var uppe halva natten och drack rötjut och pratade om livet. Det kändes som vi kom varandra närmare och det kändes bra.

Jag saknade mannen bara

2 comments:

Blancaflor said...

Ah, vad mysigt att vara med familjen. Min bror, svägerska och brorson är här just nu. Snart blir det vinlunch pa stranden.

Stora Morran said...

Åh det låter hur gosigt som helst!