Wednesday, April 12, 2006

Greta

Min mamma är här nu och det blev inget Sturehof istället blev det Indian Garden i Hornstull och det passade Mamsen lika bra. Vi delade på en flarra Estola och åt Mixed sizlar och Mamma tyckte det var så exotiskt så hon baxnade.

Jag skulle lämna tillbaka mina ljudböcker på läsesalongen i Kulturhuset. Vi åkte rulltrappan upp förbi Schackgubbarna och mamma sa:

- Kan vi gå och titta på när de spelar schack?
- Nej sa jag bestämt

Det kan verka hårt men ni känner inte min mamma. Min mamma gillar att lägga sig i schackpartier och ge konstiga strategisk schackråd när man spelar. Typ " Ta löparen, ta löparen", om maninte gör som hon säger börjar hon säga att nu kommer allt gå åt skogen. Man försöker säga ifrån direkt när hon börjar med sina tips men det är som hon inte kan hålla sig.

Därför sa jag strängt nej när hon ville gå och kolla in schackgubbarna man vill ju inte direkt bli osams med halva grekiska föreningen.

Jag gav mamma en röd Sigvard Bernadotte, Margarete skål och jag fick ett helt set med biotherm. På nåt sätt känns det som att påskpresenter har etablerat sig som en tradition.

Välkommen till världen Greta!

4 comments:

Lotta said...

Haha! Underbart. Jag tror jag ska bli som din mamma när jag blir stor. Jag gillar det här med att förutspå att det kommer gå åt skogen.

Påskpresenter är så trevligt så. Jag undrar vad jag ska önska mig det här året. Jag pendlar mellan att önska mig pengar eller nån lyxig skönhetsartikel... Om nu inte mamma fått för sig att vi ska SLUTA med påskägg och påskpresent. För typ ett år sen deklarerade hon att jag inte skulle få nån strumpa på julaftonsmorgonen. En brutal inspark i vuxenvärlden. Efter det kan jag inte vara säker på något.

odenplan.nu said...

Ah..så du var på Indian Garden i onsdags? Jag var där med H och hämtade käk då. Var tyvärr sådär bara...Nirvana i Solna är värt omvägen blev min konklusion.

Trevlig helg.../M

Stora Morran said...

Gammeltackan: Bli inte som mamma du kommer gå folk på nerverna.

Odenplan: What? Var H blond? Hur dags var ni där?

odenplan.nu said...

Nope...H är brunett och jättehärlig att titta på... ;) Vi var där vid åtta. Jag tittade bara in för att kolla hur det gick för H men då mötte hon mig i dörren...

Men det var ju sjukt mycket folk där...