Sunday, April 02, 2006

grå söndag

Idag har varit en grå dag. Jäkla väder att aldrig bestämma sig. Ska det bli vår eller ska vi ha blaskvinter nu? Jag bara undrar...

Vi vaknade tidigt jag och mannen. Åt fin frulle och tittade på nyhetsmorgon. Morran har kommit på att jag skulle aldrig kunna bli programledare för jag blir rörd alldeles för lätt. Magdalena Graf var med i programmet och berättade om hur hon blev förföljd av sin förra man och Morran blev alldeles touchy-feely och torkade en tår ur ögonvrån. Efter det klippte jag mannen och han klippte mig. Jag har tränat upp honom så han kan klippa min toppar nu. Mycket behändigt måste jag säga.

Vi åkte till Sjöpaviljongen vid Alvik strand och åt soppa till lunch. Det var mysigt att sitta där och sörpla soppa och titta ut över den vita Essingefjärden. Vi åkte in till Västermalmsgallerian och försökte hitta nåt och köpa men det enda som fanns var några svarta hårsnoddar. Vi handlade gott på Vivo och nu har vi precis ätit en fin sallad med tigerräkor, machéblad, ungsrostade körsbärstomater, parmesan och solrosfrön.

Nu är det Bourne Identity och mannen tycker det är den tuffaste film han sett.

3 comments:

Blancaflor said...

Jag var ute i lördags, men var tvungen att ga hem pga liknande magsymptom som du har haft. Samarin fungerar inte tillsammans med alkolhol... SUCK!

Blancaflor said...

Vad är planen? Skall du ocksa börja bära sari?

Stora Morran said...

Nej inte riktigt än. Planen är att mannen ska ner och reka lite först så kanske jag kommer efter sommaren om allt känns som det känns nu.