Tuesday, April 25, 2006

Avspärrat!

Idag har varit en bra dag. Jag fick sova inatt så idag känns livet lite lättare än igår då jag gick som i en egen bubbla. När jag gick och hämtade posten på Regeringsgatan hade Espresso House har öppnat ett nytt café i White Room och där hade de frukost för 9 kr och en gratis latte! Morran kände sig nöjd och glad. Vi åt lunch på Hurry Curry. Mycket gott. Dessutom sken solen och idag har Morran fått lön. Efter jobbet sprang jag som en liten iller mellan affärerna. Jag hittade till slut en underbar liten vit trench på Zara vid Stureplan. Morran stod inne på Zara i godan ro och provade jackor. När jag kom ut var hela Stureplan avspärrat. Piketpoliser överallt och helikoptrar surrade i luften. Butiken Glitter på Kungsgatan hade rånats och allt var totalt kaos. Jag fick gå runt halva stan för att komma till T-centralen.

Igår hade "Det anonyma partiet" en demostration mot arbetsförmedlingen på Hötorget. De försökte sätta upp en banderoll där det stog "Förnedringsförmedlingen" på. Hela Hötorget var fyllt av piketpoliser och det var stor uppståndelse precis utanför mitt fönster vilket gjorde det ganska svårt att jobba. På nåt sätt börjar piketpoliser och avspärrningar kännas som vardag nu.

Ikväll var jag med MA, Janice och Tette på Söderkisen och åt middag och drack vin. Hög mysfaktor. Nu är det dags för bingen.

No comments: