Wednesday, April 26, 2006

i-landsproblem

Åh jag har ett problem som kan verka litet men är nog så irriterande. Mitt Dior Kiss gloss som jag fick av mina svärföräldrar i julklapp har fått en mycket underlig doft.
Det luktar vedervärdigt, som gammal rutten disktrasa ungefär. Det är som det har kommit in vatten i korken som har legat till sig och börjat lukta illa. Inget mysigt att stryka på läpparna. Jag vet inte vad jag ska göra. Morran kommer trots allt ursprungligen från Småland och där är vi inte direkt kända för att kasta grejer hur som helst. Nu håller jag på och fundera över möjliga lösningar. Jag funderar på att spruta ut innehållet i en liten burk och så kan jag kanske stryka på det med fingret men det känns inte heller så fräscht. Jag provade att tvätta korken med desivon och det hjälpte lite.

Snacka om i-lands problem

4 comments:

Anonymous said...

Litet problem kanske, men nog så irriterande. Prova att koka korken, kan funka. (Varning, om du kokar för mycket kan den kanske bli deformerad, men det borde vara värt ett försök).

Stora Morran said...

Nja jag är nog inte helt på idén om att koka korken. En gång hade jag en underbar Hello Kitty matlåda som började lukta illa. Då kokade jag den och den gick inte att använda den efter det. Den blev totalt deformerad.

Thérèse said...

Åh en Hello Kitty matlåda. Vad underbart. Jag tycker nog trots allt att du ska slänga ditt Dior Kiss Gloss och köpa nytt

Stora Morran said...

Ja kanske. Jag har ju en hel del andra gloss förstås...