Wednesday, April 19, 2006

Lonely heart

Mitt kylskåp blir mer och mer tomt. När Mannen bodde hos mig hade vi ett kylskåp fyllt med en massa mums som pålägg och grönsaker. Nu finns det typ en ensam Kefir, en parmesanost och kanske några kapris.

Jag sover mycket sämre nu när han inte ligger brevid mig. Förut somnade jag omedelbart bums. Nu ligger jag halva natten och ältar allt möjligt. Det finns ingen som stryker mig över håret när jag gråter åt töntiga saker på tv eller som masserar mina axlar. Jag saknar hans lukt och att vara nära honom. Jag blir orolig om vi glider ifrån varandra. Hela tiden kommer jag på saker jag skulle vilja delge med honom. Det blir att man väljer ut det viktigaste. Det blir inte samma sak.

Men jag vet att vi hör ihop och jag vill att det ska förbli så...

4 comments:

Östermalmsräven said...

Dynamic duo
Klart vi hör ihop, vi är som Batman & Robin eller som Batman & Batgirl! Ibland så åker Robin och Batgirl motorcykel medan Batman tar bilen, men det slutar alltid med att de träffas i grottan sen.

Fin liknelse va?

Lotta said...

Att jag sitter på jobbet och grinar åt det du har skrivit då. Vad betyder det?

Blancaflor said...

Cariño, det är klart det kommer att bli ni...sadant känner man pa sig.

Stora Morran said...

Östermalmsräven: Jag är din Batgirl forever.

Gammeltackan: Jag grinar också när jag läser det.