Sunday, April 16, 2006

Knutte

Min man åker motorcykel i Indien utan vare sig hjälm eller motorcykelkläder och Morran blir helt ifrån sig. Jag vet att ni kanske tycker jag är en liten tant men det struntar jag i. Jag gillar inte motorcyklar alls egentligen. Jag tycker dom är farliga och osäkra. Det känns som var och varannan som åker motorcykel krashar.

Han säger att ingen har hjälm där och att han inte åker speciellt fort. Då känner jag mig som min pappa men jag säger ändå:

" Bara för att ingen annan har hjälm så betyder inte det att du inte behöver ha det". Hmpf!

Jag tog upp det med honom ikväll igen och då lovade han att se om det inte fanns någon piffig hjälm att tillgå.

En sak säger jag bara, att en spätta det blir jag aldrig

7 comments:

Chris said...

å, motorcyklar = angst! utan hjälp, din man, jag lider med dig. det gick så bra med mormodern, hon är vassare än jag.

löve.

Blancaflor said...

Jag förstar dig, och jag har ocksa sagt till honom!

Jag blir sjukt orolig sa fort nagon ar ute och reser. Min amorcito funderar pa att "backpacka" i Afrika i tva veckor och jag vill operera in ett GPS-chip i hans arm för att inte ga under av oro.

Morelli said...

ja usch, jag vet hur det känns- i går tog min man fram sin motorcykel för i år..jag brukar alltid vara arg på honom när han är ute TROTS att han hittills kommit hem helskinnad..man lyssnar efter ljudet av motor när han säger att han ska komma hem...och han har ändå HJÄLM

Thérèse said...

Jag förstår dig. Motorcyklar och indisk trafik är inte att leka med.

IT-horan från Skåne said...

det finns två kategorier av motorcyklister
dom som i n t e har kraschat och dom som h a r kraschat

själv bytade jag ketegori förra sommaren och sen sålde jag hojen :(

Sorry, kanske inte så uppmuntrande förresten.....

Stora Morran said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Stora Morran said...

It-horan: Nej det sträkte bara min teori ytterligare.