Tuesday, September 07, 2010

Smålänningen i mig..

Häromdagen var jag och handlade. Jag åldrades ca 20 år genom att ha med mig egen påse. Jag tyckte själv att jag var mycket duktig för att inte säga genialisk. Skåpet under diskbänken håller nämligen på att svämma över av påsar, användbara och oanvändbara. Nu sparade jag 2 spänn på min medhavda påse.

Väl på Coop i gör-det-själv-kassorna så var det lite jobbigt att hänga upp min Willyspåse. Då kändes det inte alls lika bra med egen påse. Tvärtom kände jag mig ganska snål och gniden. Som grädde på moset träffade jag en kollega där. Ingen som jag pratade med men han hejade och jag hejade samtidigt som jag snabbt som attan försökte avsluta mina affärer och ränna iväg med min små-snåla Willyspåse.

Hmm som sagt på vägen hem kände jag mig inte alls lika genialisk.

2 comments:

enyst said...

Inte bara ekonomisk vännen, miljömedveten också! Och det är inget att skämmas över! ;-)

Björne said...

köp en snygg tygkasse, miljövänligt, ekonomiskt och håller bra för kantiga mjölkpaket osv :)Å det finns ju ganska fina