Friday, September 10, 2010

Leenden och tårar....

Igår var en stor dag för Tures mamma. Tures första leende och tår kom! En dag av sorg och glädje kan man säga. Fast bara glädje för mig. Jeppe var förstås lite ledsen att han missade det. Det fanns täckning i Norge tydligen. Skönt. Fast det finns ju fortfarande ingen el där så han kan bara ha sin iphone på en liten stund på dagen och ringa mig. Jag kan inte ringa honom.

Annars var jag och Ture och fikade med L på Kaka. Hon kom hem för några månader sen efter 3 år i Christchurch i Nya Zeeland. Nu är CC helt ödelagt efter jordbävningen i helgen. Spooky!

På kvällen skulle jag och pappa äta kantarelltoast och svenska kräftor. Vi skulle kolla på "Halv åtta hos mig" och Idol. Ture ville annorlunda. Ture tyckte det passade bättre med skrikfest. Jag gick säkert 8 varv runt kvarteret innan magknipen släppte. Det blev en sen supé för pappa och mig.

2 comments:

Anonymous said...

Hur gick det hos Tures farfar i Eskilstuna? Fick du den stöttande handen?

Stora Morran said...

Ja Tures morfar var mycket bra att ha. Han lagade mat åt mig och passade Ture när jag behövde duscha och äta.