Tuesday, September 21, 2010

Barnvakt....

Igår natt var en av dom värsta nätterna sen Ture föddes. Vi sov typ 2,5 timma sen satt vi i soffan. Ture ammade och jag nickade till hela tiden ända tills gryning. När morgonen kom hade jag så sjukt ont i nacken och var tröttare än tröttast.

Ljuspunkten var att jag hade bokat in ett lyxpaket på Elisabethskolan.Vid lunch kom Tures farmor för att vara barnvakt. I två timmar låg jag på en brits och blev ompysslad. Ryggmassage, ansiktsbehandling, ansiktsmassage, handmask och handmassage. Underbart. Det enda som var lite jobbigt var att jag läkte mjölk ner i pölar på britsen. Lite pinigt men jag tror inte tjejen märkte att handdukarna var helt blöta.

När jag kom hem till min lilla bebis hade jag saknat honom och kände jag mig stärkt och blank. Tette kom och lämnade Edvin. Hon var tvungen att gå på ett möte. Efter 5 minuter vaknade Edvin och då var det high-life här med två skrikande bebisar. Men jag blev bara full i skratt när det hände. På nåt sätt hade båda fått på sig papegojebodyn från MiniRodini. Man undrar hur det hade gått till. Hade dom sms:at varandra på morgonen eller nåt. Båda två skrek inte hela tiden men omvartannat så skrek dom. Ibland var båda nöjda med livet. Jag spelade Trimmel Tram skivan och sjöng med för full hals. Det verkade dom gilla.

Shit, en bebis är lätt att trösta. Två är mycket svårare. Jag tror nästan att den här upplevelsen var lite nyttig för mig. Att under 2 timmar få lite perspektiv på vardagen. I natt var Jeppe snäll och sov med Ture i vardagsrummet. Jag sov 7,5 timma i sträck. Underbart. Idag är jag som en ny människa.

3 comments:

AMY said...

Sötisarna!

Anonymous said...

Ah sa sota!!!!

Anonymous said...

det gjorde du bra.. tack igen