Sunday, September 05, 2010

Helgen

Helgen har varit fin. Igår var vi inne i stan. J köpte en massa stuff till sin vildmarkshelg han ska på nästa helg. Vi passade på att handla upp presentkortet på Hötorgshallen som jag fick av mina kollegor. Vi köpte handgjorda gigantiska ravioli, fin pesto, parmaskinka, kronärtskocka och salami som vi åt till middag igår.

Vi mötte upp Jonathans mamma på PUB och fikade. PUB är min nya favorit. Dom har världens bästa "family lounge" där man kan byta blöja och amma. Man kunde tom köpa blöjor, ersättning och baby wipes där. Det var fräscht och mysigt. Jag betalar gärna 10 spänn för att veta att där kan man amma i lugn och ro. Sen är ju toppen att äta eller fika högst upp också på Restaurang Publik.

Idag träffade vi min gamla granne från Bohusgatan som numer bor i Shanghai och jobbar för HM. Vi fikade på ett 1700-tals fik här precis bredvid oss. Erkan blev lite kär i Ture.

Imorgon är det dags för BVC igen. Då får vi se hur mycket unge Herr Ture har ökat i vikt. Spännande.

2 comments:

Rebecca said...

Låter ju helt fantastiskt med en Family lounge! Vilket våningsplan ligger den på?

Stora Morran said...

Den ligger allra längst ner. Det finns på NK ovh Åhlens också :-)