Wednesday, September 22, 2010

Passaporte

Idag tänkte jag åka till polishuset på Kungsholmen och göra ett pass till Ture. Vi ska ju åka till Irland i början av Oktober och då måste Lilleman ha ett pass.

Han kommer att fotas. Eftersom han inte kan sitta själv kan dom fota honom liggandes tydligen. Men jag undrar om dom kan fota honom när han sover. Chansen är nämligen stor att han sover. Om vi åker vagn och buss dit så somnar han säkert. Om inte, måste jag då väcka honom? Om Ture sover så kan man bara väcka honom genom att byta blöja eller börja pilla med hans kläder. Då brukar han vakna men inte vara direkt söt och glad. Tvärtom. Han brukar vara sur som en citron och spotta och fräsa som värsta katten. Svårt att få till en bra bild då. Min andra undring är om man får ha napp på bilden. För om han vaknar och är arg kan han bli tröstad av sin napp.

Sen är det tydligen obligatoriskt med fingeravtryck numer men gäller det även för Ture? Det kommer bli ett ganska litet avtryck. En liten prick liksom.

1 comment:

Rebecca said...

Haha nu är jag nyfiken på hur det gick! Fingeravtryck och namnteckning behövs inte när de är såhär små =)