Monday, September 27, 2010

På middag

Igår var jag på födelsedagsmiddag hos S. Ture var med Jeppe hos Tures faster i Mariefred. Jag och Tette var dundertaggade för det här. På fest utan bebis. S bjöd först på lite champagne och sen på en fin 3-rätters middag. Vi fick vin och drink. Härligt. Jag fick springa in på toa och pumpa ur lite för att inte sprängas.

Det var trevligt men av någon anledning kände jag ändå lite skuld. Som om jag försummade mitt barn på nåt sätt. Amy trodde det var modersinstikten som kickade in. Kanske det, vet inte varför jag skulle känna mig så annars. Jeppe känner väl inte skuld när han går till jobbet.

Efter middagen gick vi till Riche. Jag hade världens högsta klackar på mig och en liten skopåse med en bröstpump i handen.  Klockan 01.00 kom Jeppe och Ture och hämtade mig med bilen. Kändes som världens kontrast att gå från stimmet ut på gatan och in i en varm bil där min lilla familj väntade på mig. Bubblan snarkade i bilbarnstolen. Jag hade saknat dom så.

Tiderna förändras. Saker som var roliga förr kanske inte känns lika roliga längre. som Riche tex.

No comments: