Tuesday, September 07, 2010

Back to the roots....

Imorgon ska Ture till Tuna. Jorå nu är det dags att får se det hårda och karga. Se var hans mor växte upp. Jeppe ska nämligen till Norraste Norge, i närheten av Kirkenäs för att jaga björn. Eller inte jaga björn kanske men fiska, gå på tur, basta och sånt. Dom ska däremot äta färskt björnkött som dom ska köpa av nån snubbe där uppe. Fattar inte hur han kan garantera "färskt" björnkött. Skjuter han en björn om dagen eller? Det är tydligen Europas björntätaste område. Grejen är den att det inte finns någon el än mindre täckning för mobilen där uppe. Så vi kommer inte att höras på 4 dagar. Det är mycket det om man har bebis. Om han blir björnmat kan ingen ringa mig och berätta det eller om något händer med Ture kan inte jag ringa honom. Läskigt, men jag får försöka ta det lite coolt.

Jag ska till Eskilstuna och bo hos pappa i några dagar. Tanken är att jag ska få lite hjälp med Ture.

4 comments:

SofiaK said...

En liten fråga Morran. Ni beställde väl er vagn från babytrader? Jag funtar på att också göra det, men jag undrar, är ni nöjda? Funkade det bra?

Stora Morran said...

ja det gjorde vi. Vi är supernöjda. Den kom på typ 5 dagar.

Anonymous said...

He he...Jeppe den lille liraren...

Fast telefon finns alltid på sådana ställen eftersom det alltid är någons farfar som står för saken - plus att mobiltäckningen säkert oxå funkar - precis som tex på vulkanen Hekla på Island där jag var i april...

SofiaK said...

Grymt! Då ska jag genast slänga in en beställning!