Friday, April 09, 2010

Peoplefest

Vi var på Peoplefest igår på Strand. Det var trevligt. Magen fick mycket uppmärksamhet. Det var ganska många bekanta där som jag inte träffat på ett bra tag.

Det kom en tjej fram till mig som jag inte känner alls, men jag har stött på henne på olika tillställningar. Jag har alltid tyckt att hon är sjukt ”annoying”. Nu när hon såg mig dök på hon på min mage och verkligen klappade om den i 190 ” Åh du är med barn”. Jag lackade ur totalt och gjorde exakt likadant på hennes mage medans jag log galet och svarade ”jajamensan”. Hon blev ganska paff. Normalt brukar jag inte störa mig på om någon tar på min mage men nu flippade jag lite granna. Vi känner inte ens varandra. Min mage är inte allas egendom. Jag kände mig lite som Mia Skäringer i senaste avsnittet av Solsidan.

Jag har en känsla av att hon inte kommer göra om det. Hon var ganska ångerfull efteråt.

No comments: