Thursday, April 15, 2010

Då har vi landat i Engelberg

Vi hann tydligen precis undan vulkanaskan. Jag ser nu på CNN att inga plan lyfter längre från Arlanda. Så himla skumt. Grejen är att dom inte vet hur länge den här askan kommer att hålla på och spridas över Europa. Förra gången det här hände höll det tydligen på i 2 veckor. Crazy. Kanske kan vi inte flyga hem på söndag. Hmm undra vad som händer då? Oh well. Tur att det finns andra reseledare på den här turen.

Engelberg verkar vara en skön liten stad som säkert har sett likadan ut sen 70-talet. Vi har ätit Wienerschnitzel och druckit till öl lurre (Jeppe) Jag tog en lasange som var helt täckt med ost och en cola till det. Sen har jag varit på den lokala mataffären och handlat ostar, finncrisp, vindruvor, oliver, nötter, choklad, öl och grapefruktjuice. Nu sitter jag och knaprar i mig allt och slösurfar under tiden Jeppe har konferens. Snart är det dags för middag.

No comments: