Sunday, April 04, 2010

Magen och thailand

Vart jag än kommer här i Thailand så får jag uppmärksamhet med min mage. Alla pekar och frågar "You have baby?". Folk ger mig bananer och hämtar stolar så jag kan sätta mig även om vi bara går förbi på gatan. Kvinnor går och hämtar sina kollegor och pekar på mig. Jag får inte åka motorbåt det kan studsa för mycket. Dom vill helst inte ge mig massage. Jag får tjata mig till lite nackmassage. Jag vill ju helst ha fotmassage eftersom mina fötter är så svullna. Jag kan bara få lite mjukt på ovansidan säger dom.

Nu har jag lärt mig att jag kan utnyttja det här lite också. När jag köper grejer och prutar så klappar jag på magen och lägger huvudet på sned. Då ger dom med sig. Idag när vi var på Tab island där det inte fanns något vatten eller mat att köpa så åkte en Longtail chaufför till Chicken island och köpte vatten till mig. Mycket snällt.

No comments: