Sunday, April 04, 2010

Igår var ingen vanlig födelsedag...

......för igår var det Jeppens födelsedag. Jag hade beställt frukost på rummet till kl 07.00. Kl 07.17 hade ingen frukost kommit så jag smög ut genom altanen och ut till receptionen och undrade var f*n frullen hade tagit vägen. "- Oh it is on it´s way madame". Jag smög tillbaka genom altanen och ner i sängen igen. Jeppe låg och sov räv. Plötsligt knackade det på dörren och jag gick och öppnade. Jag sjöng lite och packade upp mina presenter. Jag hade bla smugglat med mig ett påskägg, proppfullt med salta och sura godisar.

Jag hade i förväg bokat en resa till Phi Phi islands. Kl 08.20 kom dom och hämtade oss på hotellet och körde oss till en båt. Båda Phi Phi öarna var mycket fina. Vi snorklade lite vid Maya Beach där filmen The Beach ( eller "The Beast", som guiden uttalade det) spelades in. När vi kom till Phi Phi hann vi precis äta lunch och ta ett litet dopp innan ett skyfall svepte in över ön. Det var bara att bege sig tillbaka till båten.

Väl hemma i Ao Nang igen gick vi ut och åt hummer och super duper stora tigerräkor. Efter det köpte vi en "lucky ballon" som vi tände på stranden och såg segla upp i skyn. Sen ville Jeppe dricka drinkar. Vi gick till nöjeskvarteren och spelade 4-i-rad. Jag vann med 16-12 i matcher. Det brukar aldrig hända. Jag är överlägsen i Backgammon och Jeppe dominerar i 4-i-rad. Kanske hade det nåt att göra mer ölen och drinkarna.

Det blev en fin dag i alla fall. Nästa födelsedag är det en till som är med och firar sin farsa.

No comments: