Thursday, April 15, 2010

Svensexa....

Min vän tvillingpappan ska gifta sig och Jeppe och jag är bjudna. Dom ska gifta sig i Leksand i Juni. Det kommer att bli ett mycket traditionellt dala-bröllop eftersom tvillingmamman är dalkulla och gillar Dalarna skarpt.

Nu ser jag på Facebook att jag som enda tjej har blivit inbjuden till tvillingpappans Svensexa i slutet av maj. Jag tror inte hans polare är införstådda i att jag är på smällen. Så klart är jag smickrad att jag är inbjuden men spontant känner jag att dom förmodligen kommer att ha roligare utan mig. Det skulle kännas jäkligt skumt att följa på strippshow, bada bastu eller vad man nu gör på svensexor. Köra gocart kommer jag inte heller få göra. Nej jag skulle nog bara vara som en tjock och tråkig morsa som skulle hämma dom i deras manliga upptåg.

Jag rådfrågade min manliga kollega i ärendet och han var mycket tydlig i sitt svar; "Gör inte det, förstör inte killens dag för fan! "

Jag funderar istället på att skicka med en nappflaska med sprit utblandat med välling.

No comments: