Wednesday, April 21, 2010

Gravidbloggen rapporterar del 1

Jag var på NK idag för att köpa täcke och kudde till Tures vagn. Expediten visade hela urvalet av kuddar för mig. Hon började med den dyraste kudden och den var eco-certifierat och öko-certifierad. Hon fortsatte med den näst dyraste kudden och sa; Ja asså den här ju så klart inte giftig men den har inte alla dom där certifieringarna....

Hon visste vilka knappar hon skulle trycka på. Jag tog den dyraste kudden OCH det dyraste täcket. Vågar inte mig på några ocertifierade kuddar här heller.

Tur att jag köpte dom idag. I början använder en bebis inte kudde och eftersom Ture ska födas i augusti så kommer det kanske inte bli aktuellt med täcke då heller. Det kanske kommer att vara varmt då liksom.

Oh well. Man vill ju inte rusa runt i kudd-djungeln i sista stund direkt. Då kanske man råkar få tag i en giftig, ocertifierad.

Mardröm.

No comments: