Friday, April 30, 2010

Övningsköra


Jeppe och jag känner för att utmana vårt förhållande. För att krydda till det lite och skaka om det i fogarna. Vi känner att det är dags för en riktig prövning så här innan vi ska bli föräldrar. Därför har vi enats om att vi ska övningsköra tillsammans. Jag ska köra och Jeppe ska vara min handledare. Målet är så klart att ha kortet i handen senast den 12 Augusti då det är planerad leverans av Ture.
Igår var vi på handledarkurs på S:t Eriks Trafikskola. Vi hade väntat oss 4 timmars kamp mot sömnapén. Men så blev det inte. Det var faktiskt ganska trevligt. Läraren var rolig och det var en skön grupp. Vi gick därifrån och kände oss riktigt taggade inför att börja övningsköra. Nu har vi anmält allt på körkortsportalen.se. Ska bara kirra syntest på måndag så är allt klart. Det ska tydligen gå snabbt vi webben.
Vi avslutade kvällen på Oljebaren på Torsgatan. Ett riktigt mysigt ställe som jag fick rekomenderat av min kollega.
Jag åt; Ragu"puttanesca"på kanin från Vreta gård med gnocci, getost, ärter och bönor. Gott! Jag hade aldrig ätit kanin förut men nu funderar jag på att gå ut i Rålis och gillra några fällor. Jeppe åt; Pocherad lax med rökt andbröst, pepparrot, surdegssmulor och gröna ärter. Han planerar också att gillra en och annan fälla för änder på Långholmen. Det är vårt nya. Vi ska äta lokalt producerat, sånt som vi jagat och fällt själva. Per Moberg kan slänga sig i väggen.

3 comments:

amy said...

Oj oj. Jag önskar er lycka till ;)

Stora Morran said...

Ja håll tummarna för att vi fortfarande är ihop när jag får körkortet. Det vore så sorgligt annars för Tures skull.

Kollegan said...

jag kan rekommendera Stadshagen för kaninfällorna. Tror knappt du behöver en fälla där, kan fångas med bara händerna.