Saturday, April 17, 2010

hem från Schweiz...

Igår fördrev Ture och jag dagen med att äta ost i stort sett. Vi åt ost på frukostbuffén. Vi åt ost på en ostfabrik som låg i ett gammalt kloster och sen avslutade vi dagen med en härlig ostfondue. Där i mellan hann vi med en tur upp på Titlis på 3200 meters höjd. Jag och Jeppes chef åkte kabinbanan upp med en massa kinesiska turister som blev helt crazy av utsikten. Väl där uppe mötte vi upp dom andra som tog en paus i skidåkningen. Vi låg i varsin solstol och jag somnade. Solen tog en del minsann.

Idag har företaget hyrt en buss som vi ska åka hem med istället för att ta flyget imorgon. 22 timmar tar den hem till Stockholm. Vi åker kl 16.00 härifrån och vi kommer fram kl 14.00 imorgon bitti. Det är en liten buss utan toalett. Gah! Bara den tanken för mig stressad. Sån jäkla tur att jag fick låna stödstrumpor av min kollega. Jag känner mig sur på Katla.

Nej nu när vi kommer hem ska vi hålla oss hemma. Inga mer resor utomlands med Ture förens han är född.

No comments: