Sunday, April 25, 2010

Fullt upp

I fredags var vi hemma hos Jeppes styvbror B och hans tjej A. B ska faktiskt få barn i september med sin förra tjej. Ja det är en lite komplicerad historia men vi är i alla fall glada att Ture ska få en liten jämnårig kusin att växa upp med. Det blev en mycket trevlig kväll med god mat och många skratt. Tydligen har Jeppe en synsk förmåga att kunna gissa vad hans släktingar ska bjuda på för mat. Hans gissade innan på kött, potatisgratäng och bea. Det blev det plus lite annat gott före och efter.

Igår började dagen med tvättstugan. Jeppe bytte till sommardäck på bilen innan det var dags för IKEA. Vi köpte diverse förvaringslösningar till vårt hem, trall till balkongen samt en ny ugn till min gamla lägenhet. Vi åkte till Bohusgatan och installerade den nya ugnen. Vi kom hem 17.50 och svidade om i raketfart.

Kl 18.00 kom min mamma och pappa hem till oss för en liten drink. därefter bar det av till Le rouge för att fira mammas födelsedag. Maten var mycket god men servicen var faktiskt sjukt dålig. Så där så att man satt och irriterades över kyparens nonchalans. Han gjorde blunder på blunder men verkade helt ovetandes om det själv. Trist på ett sånt i övrigt trevligt ställe. Mysig inredning och god mat men för dom priserna så bör man få drycken man beställt innan maten tex. Och om man serverar en ostbricka så är det ju fint om man vet vilka ostar som serveras. Jag har ätit lite ost i mitt liv och kom inte och säg att en manchego-liknande ost är en camenbert. Det går jag inte på.

Efter middagen gick vi till Opera cafet (inte Café Opera) och tog en kaffe. Där var det Kulturnatta och det bjöds på livemusik. Då kändes det att man var lite trött. Lite mycket på en dag kanske.

Jag tror att jag måste lära mig att tagga ner en smula och inte planera ihjäl dagarna för då kommer jag att tuppa av innan Ture är född. Det vore inte så bra.

No comments: