Monday, July 23, 2007

Tjureri


Åkte hem till mannens lya igår kväll och tittade på kabeltv. Själv har jag bara SVT och TV4 hemma. Fattigt!

Igår när jag klev upp och skulle ha lite underhålling samt sällskap till min frukost, visades det inte mycket av värde direkt. På 1:an var det ett program om Gud. 2:an visade sin testbild och TV4 visade någon slags tv-shop. Flippade desperat över till Öppna kanalen som visade sin tv-tablå.

"Det här håller inte" viskade jag för mig själv. Jag lever med ryskstandard och året är 2007.

Såg "Pay it forward" på tv igår. Tjurade ögonen ur mig som vanligt. Jag vet inte varför, jag har ju sett den där filmen hundra gånger och inget borde komma som en överraskning men jag kan bara inte hålla mig.

Ibland undrar jag om jag inte är en av de blödigaste personerna jag känner till, när det kommer till att gråta till tv. Så fort jag ser en minut av Extreme Home Make Over så blir mina ögonglober suddiga. Så fort någon visar minsta tillstymmelse till känsloyttring på tv så är min kinder randiga.

Idag ser jag svullen och härdad ut.

Darn! Skulle tittat på mina medhavda "Stolhet och fördom" dvd:er istället. Inget tjureri där inte. Bara "gos-faktor".

4 comments:

Rabbi von Sydow said...

Bra film, Stolthet & Fördom!

/Spicey

Stora Morran said...

Ingen film. Mini-serie från BBC, the orginal, inget Keira Knightley tjafs!

Blancaflor said...

Ja, den serien har jag med. Ah, nu fick du mig att drömma mig bort.

Stora Morran said...

Den är underbar!