Monday, July 09, 2007

planing is everything

Jag spenderade stora delar av förra veckan till att planera ihop min sommar. Jag har inte bara planerat min sommar jag har full koll på vad alla andra ska göra när och hur. Jag har koll på vad mina föräldrar ska göra, min bror, Henrik och AM. Tette är i Barcelona så henne har jag inte kunnat synka ihop med ännu. Jag planerar dock att så fort vi ses i Nice att ställa henne mot väggen och kräva ut en utförlig planering av de följande veckorna. Jag säker på att hon kommer stirra på mig med tom och frågande blick samtidigt som hon utalar ordet p-l-a-n-e-r-i-n-g för sig själv. Som om hon hörde det för första gången. Som om hon smakade på ordet. Vi kommer inte förstå varandra. Det är jag säker på redan nu.

Jag försökte mig för min kollega J . Jag kunde inte ens nämna att jag hittills i år bara hade varit på 2 badutflykter med bil utan bad, 1 båtutflykt, 1 grillfest, 1 picnic, 2 sommarfester och suttit ute och ätit middag 3 gånger.

J blev helt stessad och sa åt mig att sluta. Jag slutade.

No comments: